International Market Management
Alternative Course Title:
Uluslararası Pazar Yönetimi
Undergraduate Course Program:
Course Code:
INTT 551
Credits:
3
ECTS:
7
Description:
The management of international marketing strategy in a global economy. Strategic, political and philosophical issues faced by management and governments involved in international trade; frameworks for developing international marketing strategy; market assessment; sources and sustainability of competitive advantage; international market structure analysis; market entry strategy; implementation and coordination of international marketing programs. Design of the international marketing program for a chosen product and market in collaboration with other functional areas.
Küresel ekonomide uluslararası pazarlama stratejisinin yönetimi. İşletmelerin ve hükümetlerin uluslararası ticarette karşılaştıkları stratejik, siyasi ve felsefi konular. Uluslararası pazarlama stratejisinin geliştirilmesi için çerçeveler; pazar değerlemesi; rekabet üstünlüğü kaynakları, rekabetin sürdürebilirliği; pazara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlama programlarının uygulanması ve koordinasyonu. Seçilmiş bir ürün ve yabancı pazar için pazarlama planının diğer işletme fonksiyonları işbirliği ile tasarlanması.
Course Semester: