Curriculum
Crdts | Credits 2 | ECTS | ECTS 2 | ||
---|---|---|---|---|---|
INCT 511 |
International Trade Policies and Operations
Operational and implementational aspects of the multilayered world of international trade. International competitiveness, international trade policies for developed countries and developing countries, trade barriers; trade regulations and industrial policies. Policy-making, organizing, financing and partnering with intermediaries in export-import management. International risk management and control; principles in international insurance. Case studies supporting related international trade and monetary issues.
Uluslararası ticaret faaliyetlerinin çok katmanlı işletim ve uygulamaya konma problemleri. Uluslararası rekabetçilik, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin uluslararası ticaret politikaları, ticaret engelleri; ticaret düzenlemeleri ve endüstri politikalar. Dışalım ve dışsatım yönetiminde firma politikaları, organizasyon, finansman ve aracı kurumları ile ortaklıklar. Uluslararası risk yönetimi ve kontrolü; uluslararası sigortacılığın temel ilkeleri. Uluslararası ticaret ve para problemleriyle ilgili örnek olayların irdelenmesi.
|
3 | 3 | 7 | 7 |
INCT 531 |
International Business and Negotiations
International organizational environment: symbiotic and competitive interdependencies, cross-cultural literacy; corporate level strategic planning emphasizing internationalization; balance between cooperation and competition: strategic alliances. Framing, strategizing, planning international negotiations; conceptual boundaries and challenges of international negotiation, multi party, multi-session, multi issue negotiations, resolving impasse.
Uluslararası örgütsel çevre: ortakyaşamsal ve rekabetçi bağımlılık, kültürler arası farklılıklar, stratejik planlama: şirketlerin uluslararasılaşma plan ve stratejileri; şirketlerin rekabet ve işbirliği dengesi amaçlı: stratejik ortaklıkların kurulması ve yönetilmesi. Uluslararası müzakere ve uzlaşmada strateji ve planlama; büyütme ve paylaşım amaçlı müzakere ve uzlaşma stratejileri; çok taraflı, çok defalı, çok konulu müzakere ve uzlaşma; açmazların çözümü.
|
3 | 3 | 7 | 7 |
INCT 571 |
Finance for International Trade
Financial management from the perspective of trading firms; cost of capital, working capital management. International and domestic financial markets. Use of derivative instruments for hedging interest rate, exchange rate and commodity price risks faced by exporters and importers. Applications in organized and over-the-counter markets. Financing techniques for international trade; forfaiting, factoring, leasing, post and prefinancing, structured trade finance.
Dış ticaret firmaları perspektifinden finansal yönetim; sermaye maliyeti, çalışma sermayesi yönetimi. Uluslararası ve ulusal finansal piyasalar. İhracat ve ithalat yapan firmaların türev ürünler ile faiz, kambiyo ve emtia fiyat risklerinden korunması. Organize ve tezgahüstü piyasalarda uygulamalar. Uluslararası ticarette finansman teknikleri; alacak hakkının kayıtsız ve şartsız olarak teslim edilmesi, faktöring, finansal kiralama, sevk öncesi ve sonrası finansman, yapısal ticaret finansmanı.
|
3 | 3 | 7 | 7 |
INCT 590 | Term Project I | 0 | 0 | 8 | 8 |
INCT 593 | Directed Readings I | 2 | 2 | 4 | 4 |
INCT XXX | Elective | 3 | 3 | 7 | 7 |
INCT XXX | Elective | 3 | 3 | 7 | 7 |
17 | 17 | 47 | 47 |
Crdts | Credits 2 | ECTS | ECTS 2 | ||
---|---|---|---|---|---|
INCT 520 |
Supply Chain Management and Strategy
Integrating operations, supply chain and logistics issues for achieving strategic fit and business competitiveness. Strategic choices such as operations strategy, locations strategy, process planning; supply chain key drivers, coordination. Logistics system design in accordance with supply chain objectives. Logistics decisions like inventory management, warehousing, transportation, facility location and distribution; cost structure, agencies and documentation in international logistics. Utilization of software packages.
Operasyonlar, tedarik zinciri ve lojistik unsurları arasında stratejik uyum sağlama ve ticari rekabet üstünlüğü için tümleştirilmesi. Operasyon stratejisi, yerleştirme stratejisi, süreç planlama gibi stratejik seçimler; tedarik zincirinde önemli faktörler ve eşgüdüm. Bir lojistik sisteminin tedarik zinciri amaçlarına uyumlu olarak tasarlanması. Stok yönetimi, depolama, taşıma, tesis yeri seçimi ve dağıtım gibi lojistik kararlar; uluslararası fiziksel dağıtım ve lojistik maliyet yapısı, taşıma şekilleri, sözleşmeler. Yazılım paketleri kullanımı.
|
3 | 3 | 7 | 7 |
INCT 544 |
Competition Law and Policy
The basic principles and policies of competition law. The legal analysis of the anticompetitive activities and business practices that restrict competition in markets. Cartel agreements, concerted practices, abuse of the dominant power, mergers and acquisitions, enforcement of competition law. Critical perspectives concerning how law should and could control anti-competitive practices, the role of the regulatory bodies in competition law.
Rekabet hukukunun temel ilke ve politikaları. Ekonomik pazarlarda, kamu ve özel sektör tarafından gerçekleştirilen rekabete aykırı faaliyetlerin ve rekabeti kısıtlayıcı eylemlerin hukuksal incelemesi analizi. Kartel anlaşmaları, uyumlu eylemler, hakim durumun kötüye kullanılması, birleşme ve devralmalar, rekabet hukukunun uygulanması. Hukukun rekabete aykırı eylemleri nasıl kontrol edebildiği ile kontrol etmesi gerektiği ve rekabet hukukunda görev alan düzenleyici kurullara yönelik tartışmalar.
|
3 | 3 | 7 | 7 |
INCT 550 |
Competing in International Markets
Finding profit opportunities, creating and challenging competitive advantage and developing corporate advantage in global markets. The fundamental concepts of marketing matched with emphasis on competition and core strengths. Techniques for analyzing, assessing and selecting international markets; entry strategies; identifying and evaluating firm’s opportunities, anticipating competitive dynamics and developing marketing strategies in selected markets. Implementing and coordinating marketing programs in global markets.
Küresel pazarlarda kar fırsatları ve rekabet üstünlüğü yaratma ve küresel pazarlarda kurumsal üstünlük geliştirme. İşletmenin ayırıcı üstünlükleri ve rekabet bağlamında temel pazarlama kavramları. Uluslararası pazar seçimi, için inceleme ve değerlendirme teknikleri; pazara giriş stratejileri; seçilen pazarlarda fırsatların saptanması ve değerlendirilmesi, rekabet dinamiğinin tahmini ve pazarlama stratejisinin belirlenmesi. Uluslararası pazarlama programlarının uygulanması ve koordinasyonu.
|
3 | 3 | 7 | 7 |
INCT 591 | Term Project II | 0 | 0 | 8 | 8 |
INCT 594 | Directed Readings II | 2 | 2 | 4 | 4 |
INCT XXX | Elective | 3 | 3 | 7 | 7 |
14 | 14 | 40 | 40 |