Competing in International Markets
Alternative Course Title:
Uluslararası Pazarlarda Rekabet
Undergraduate Course Program:
Course Code:
INCT 550
Credits:
3
ECTS:
7
Description:
Finding profit opportunities, creating and challenging competitive advantage and developing corporate advantage in global markets. The fundamental concepts of marketing matched with emphasis on competition and core strengths. Techniques for analyzing, assessing and selecting international markets; entry strategies; identifying and evaluating firm’s opportunities, anticipating competitive dynamics and developing marketing strategies in selected markets. Implementing and coordinating marketing programs in global markets.
Küresel pazarlarda kar fırsatları ve rekabet üstünlüğü yaratma ve küresel pazarlarda kurumsal üstünlük geliştirme. İşletmenin ayırıcı üstünlükleri ve rekabet bağlamında temel pazarlama kavramları. Uluslararası pazar seçimi, için inceleme ve değerlendirme teknikleri; pazara giriş stratejileri; seçilen pazarlarda fırsatların saptanması ve değerlendirilmesi, rekabet dinamiğinin tahmini ve pazarlama stratejisinin belirlenmesi. Uluslararası pazarlama programlarının uygulanması ve koordinasyonu.
Course Semester: